Pravidlá v turnaji Šípky

ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

      1. Hráči sú povinní dodržiavať športové správanie počas celého turnaja.
      2. Akékoľvek podvádzanie, neslušné správanie alebo poškodzovanie vybavenia bude mať za následok okamžitú diskvalifikáciu hráča.
      3. Rozhodnutia rozhodcu (admina) sú konečné a musia byť rešpektované.

ÚČASŤ A NASADENIE

      1. Turnaja sa môžu zúčastniť hráči prihlásení pred začiatkom turnaja.
      2. Hráči budú nasadení do turnaja náhodne.

FORMÁT TURNAJA

      1. Turnaj sa hrá v jednotlivcoch.
      2. Turnaj sa môže hrať nasledujúcimi modelmi, o jeho určený hlasujú hráči pred začiatkom. Model, ktorý získa najviac hlasov, tak sa v ňom bude hrať turnaj.
        • 501 s double out
        • 501 bez double out
        • 301 s double out
      3. Formát turnaja závisí podľa počtu hráčov. Môžu sa hrať najprv skupiny a potom vyraďovací pavúk alebo čisto len vyraďovací pavúk.
      4. O formáte informuje admin pred začiatkom turnaja.
      5. Ak sa hrá Group Stage a dvaja alebo viacerí hráči majú rovnaký počet bodov, tak o ich pozícií v tabuľke rozhodnú nasledujúce údaje:
        • 1. Výhra vo vzájomnom zápase.
        • 2. Rozdiel celkového skóre hráčov.
        • 3. Kto má viac strelených gólov.
        • 4. Kto má menej inkasovaných gólov.
        • 5. Ak by všetky tieto údaje sa zhodovali, je potrebné si zahrať zápas a tak určiť postupujúceho hráča.

PRIEBEH HRY

    1. Turnaj sa hrá modelom ktorý si hráči určili na začiatku. Cieľom je dosiahnuť presne 0 bodov.
    2. Ak hráč prehodí skóre (získa viac bodov, ako potrebuje na dosiahnutie 0), jeho hod sa nepočíta a pokračuje súper.
    3. Hráč ktorý ako prvý dosiahne 0 bodov, tak získava jeden leg.
    4. Každý zápas (stretnutie 2 hráčov) sa hrá na dva víťazné legy.
    5. Ak sa hrá model s double out musí byť posledný hráčov hod do dvojitých políčok (doubles).
    6. Ak sa hrá model bez double out, tak to nie je potrebné.

HOD A ŠTART HRY

      1. Hráč začína hodom šípkami z vopred vyznačenej čiary, ktorá je umiestnená vo vzdialenosti 2,37 metra od terča.
      2. Pred začiatkom zápasu rozhodne o tom, kto bude začínať, hra kameň, papier, nožnice, alebo vyžrebovanie.
      3. Každý nový začiatok legu začína hráč, ktorý leg predtým šiel ako druhý.

TERČ A SKÓROVANIE

    1. Šípky musia byť hodené tak, aby zostali zapichnuté v terči pre platný hod.
    2. Ak šípka odrazí alebo vypadne z terča predtým, než sa skóre započíta, hod nie je platný.
    3. Hráči musia po každom hode kontrolovať a hlásiť svoje skóre.

BODOVANIE

    1. Single – jeho hodnota je napísaná na okraji terča
    2. Double – dvojnásobná hodnota
    3. Triple – trojnásobná hodnota
    4. Green bull’s-eye (vonkajšie býčie oko) – 25 bodov
    5. Red bull’s-eye (vnútorné býčie oko) – 50 bodov

FAULY

    1. Faul sa považuje za každý hod, ktorý bol vykonaný, keď hráč prekročil čiaru pri hode.
    2. Ak hráč hádže mimo poradia, hod sa považuje za neplatný a jeho súper pokračuje v hre.

UKONČENIE HRY

      1. Zápas končí, keď jeden hráč dosiahne presne 0 bodov. Posledný hod musí byť zakončený do dvojitého políčka (doubles).
      2. Ak hráč prehodí skóre, hra pokračuje ďalej a nasleduje súper.

CENY

    1. Víťazi turnaja budú odmenení cenami podľa umiestnenia:
      • 1. miesto – 70€ v poukazoch
      • 2. miesto – 50€ v poukazoch
      • 3. miesto – 30€ v poukazoch